home k
o
n
t
a
k
t
top
Artmo Mateusz Omelan Artmo Mateusz Omelan
23 09.2016
0 komentarze
autor: Marcin Kędziora

W dobie wszechobecnej cyfryzacji, biznes coraz częściej ze świata analogowego przenosi się do wirtualnej rzeczywistości. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ portale społecznościowe stanowią codzienność dla konsumentów, którzy czerpią z nich informacje, a nawet za ich pośrednictwem robią zakupy. Z tego wpisu dowiesz się, dlaczego mając firmę, powinieneś prowadzić profile w social media.

  1. Coraz więcej ludzi korzysta z internetu i social media

Na początek trochę faktów, które dotyczą użytkowania internetu i portali społecznościowych. Według danych, jakie podaje raport “We are social – Digital in 2016”, obecnie na świecie jest 3.419 mld użytkowników internetu, z czego aż 2.307 mld to aktywni użytkownicy social media. Oznacza to w zasadzie tyle, że aż 46% ludzi na całym świecie, to użytkownicy internetu, a 31% to użytkownicy mediów społecznościowych. Całkiem sporo, prawda? Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze użytkownicy mobilni, których z roku na rok jest coraz więcej. Generalnie każda z tych wartości uległa wzrostowi o mniej więcej 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skupiając się jednak wyłącznie na Polsce, aż 67% osób to użytkownicy internetu, a  1/3 naszych rodaków aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Na tle innych państw nasz kraj wypada całkiem dobrze pod względem cyfryzacji. Wygląda na to, że prężnie kroczymy z duchem czasu i technologii. Na tyle dobrze nam idzie, że prawie 4,5h dziennie spędzamy na korzystaniu z internetu, z czego średnio 1h 17 min poświęcamy na social media. Takie przywiązanie do wirtualnego świata sprawia, że media społecznościowe stają się bardzo atrakcyjnym nośnikiem reklamy, a posiadanie firmowych profili zaczyna być standardem, który dostrzega wielu przedsiębiorców.

 

  1. Konsumenci poszukują opinii na portalach

Powyższe dane dotyczące użytkowania internetu i social media, są dowodem na dużą aktywność społeczeństwa. Ludzie nie tylko wykorzystują Faceebooka lub Twittera i inne portale do komunikacji, wyrażania swojego “JA” lub grania w rozmaite gry i zabijania nudy poprzez podglądanie znajomych. Coraz więcej osób dostrzega w portalach społecznościowych możliwości informacyjne. Konsumenci poszukujący informacji o produktach, a także opinii na ich temat, coraz częściej – zamiast wyszukiwarki – wykorzystują chociażby Facebooka, który im coraz większe możliwości. W mediach społecznościowych, zaledwie w ułamku sekundy możemy otrzymać odpowiedź na nurtujące nas pytania, zaczerpnąć opinii znajomych, influencerów, zainspirować się, czy nawet dokonać zakupu. kontakty biznesowe. Warto zatem dać się znaleźć w social media, czyli tam, gdzie poszukują nas potencjalni klienci i dotrzeć do możliwie dużej ilości użytkowników.

 

  1. Konkurencja nie śpi

Coraz więcej firm, jak i osób prowadzących różne biznesy, przenosi swoje działania do internetu, do swojej aktywności wykorzystując coraz częściej właśnie media społecznościowe. Zakładając przykładowo, że w twojej okolicy jest kilka firm lub osób, które prowadzą podobną działalność do Twojej, możesz spodziewać się, że pewnie pozakładały już konta na Facebooku. Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi! Ale czy wykorzystały inne portale, takie, jak chociażby Instagram, Snapchat czu Twitter? Sprawdź sam i przegoń ich w pomysłach na kreowanie wizerunku w social media!

 

  1. Duże możliwości za nieduże pieniądze

Internet daje Ci zasięg globalny. Korzystając z social media, masz możliwość dotarcia do naprawdę ogromnej grupy odbiorców, bez konieczności wydawania fortuny. To zdecydowanie największa zaleta prowadzenia kampanii marketingowych z wykorzystaniem portali społecznościowych. W przypadku najpopularniejszych mediów, możesz dokładnie sprecyzować osoby, do których ma trafić twoja reklama. Tego nie da Ci żaden inny środek przekazu – telewizja, prasa, ulotki, radio czy formy reklamy internetowej, takie, jak Google AdWords albo Google AdSense. W przypadku Facebooka możesz dokładnie wszystko sprecyzować, włącznie z zainteresowaniami, płcią, a nawet położeniem geograficznym. Naturalnie, za taką reklamę będzie trzeba zapłacić, ale im lepiej określisz swoją grupę docelową, tym skuteczniejszy będzie Twój przekaz. Po co płacić za działania, które docierają do wszystkich, a w rzeczywistości tylko 15% z tych osób jest zainteresowana tą tematyką? To jest właśnie najistotniejsza przewaga social media! A żeby było jeszcze ciekawiej, zawsze możesz zacząć od darmowych działań i założenia konta. Pamiętaj tylko, że będzie to od Ciebie wymagało poświęcenia czasu i stworzenia konkretnej strategii działania.

 

  1. Mobilnych użytkowników masz prawie na wyłączność

Dzisiaj praktycznie każdy, kto posiada profile na portalach społecznościowych oraz biegle posługuje się smartfonem, ma również swoje ulubione aplikacje na wyciągnięcie ręki w dowolnym momencie. Ludzie nie rozstają się praktycznie wcale ze swoimi telefonami. To sprawia, że przeglądają w każdej możliwej wolnej chwili ulubione portale, a Ty możesz dotrzeć do nich w najbardziej odpowiednim momencie. Przykuwając ich uwagę, masz ich prawie na wyłączność, ponieważ – jak pokazują rozmaite badania dotyczące użytkowania smartfonów i reklamy mobilnej – osoby korzystające z tych urządzeń o wiele bardziej angażują się w treści wyświetlane na tym nośniku niż na komputerze.

 

  1. Masa dodatkowych funkcji

Social media to genialne narzędzia, które pomogą Ci zareklamować swoją działalność i sprawić, że twoje zyski wzrosną. Mając dobrze stworzoną strategię oraz skrupulatne i nieszablonowe podejście do tematu, jesteś w stanie zdziałać naprawdę wiele. Prócz pozyskiwania nowych klientów, partnerów biznesowych i – co najważniejsze – budowania świadomości marki u użytkowników, warto również korzystać z funkcji dodatkowych. Możesz przeprowadzać transmisje video, tworzyć konkursy i aplikacje, które pomogą twoim fanom  oraz udostępniać możliwość zakupu oferowanych przez Ciebie usług i produktów.

 

 

Dodaj komentarz

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *