home k
o
n
t
a
k
t
top
Artmo Mateusz Omelan Artmo Mateusz Omelan
23 08.2016
0 komentarze
autor: Maciej Piwko

W dzisiejszych czasach firmowa witryna to wizytówka każdego szanującego się przedsiębiorstwa. Dzięki niej klienci mogą dowiedzieć się o ofercie lub poznać nieco firmę, z którą chcą współpracować. Niestety, większość przedsiębiorców dba tylko o to, żeby ich witryna była olśniewająca graficznie, zapominając o mocy, jaką mają w sobie skuteczne teksty. Poniżej znajdziesz 5 podstawowych zasad tworzenia atrakcyjnych treści na strony WWW.

 

1. Przestań mówić tylko o sobie

Teksty typu „Oferujemy to i to”, „Działamy od”, „Posiadamy najlepsze technologie” może i dobrze opisują charakter Twojej działalności, ale są piekielnie nudne. Potencjalny klient nie chce zapoznawać się ze szczegółową historią firmy. Potrzebne są mu konkrety, które sprawią, że wybierze właśnie Ciebie. Mów zatem o sobie, ale nie zanudzaj. Przekaż tylko to, co jest najważniejsze.

2. Pokaż, że Twoje produkty są tym, czego potrzebuje klient

Staraj się mówić do swoich odbiorców językiem korzyści. Dobre teksty to takie, które odpowiadają na pytanie „A co ja z tego będę mieć?”. Właśnie tego oczekują klienci. Chcą wiedzieć, dlaczego to właśnie Twoje usługi są najlepsze. Ważne, aby teksty jasno przedstawiały korzyści wynikające ze współpracy z Tobą.

3. Złap kontakt

Jak najczęściej zwracaj się bezpośrednio do swojego czytelnika. Tam, gdzie możesz, używaj zaimka „Ty”. Dzięki niemu skrócisz dystans, a potencjalny klient poczuje, że teksty są skierowane tylko do niego. Ten trik wydaje się prosty, ale jego skuteczność jest bardzo wysoka. Szczególnie w treściach o charakterze reklamowym.

4. Wyróżnij najważniejsze informacje

Większość internautów jedynie skanuje tekst, na który trafia. Szkoda im czasu na czytanie wszystkiego. Dlatego właśnie, musisz zadbać o to, aby najważniejsze informacje rzuciły się w oczy potencjalnego klienta zaraz po tym, jak wejdzie na stronę Twojej firmy. Najlepszym sposobem jest wypunktowanie, pogrubienie lub jakiekolwiek inne wyróżnienie graficzne pojedynczych słów lub całych fragmentów tekstu.

5. Reklamuj, ale bądź szczery

Korzystaj z chwytów marketingowych, używaj języka korzyści, nęć i zachęcaj, ale pamiętaj o jednym: zawsze bądź szczery! Nic nie denerwuje klientów bardziej niż wprowadzanie ich w błąd. Nigdy nie umieszczaj na swojej stronie informacji o czymś, czego nie jesteś w stanie zrealizować. Klienci bardzo szybko złapią Cię na najmniejszym kłamstewku i bądź pewny, że już nigdy nie wybiorą Twoich usług, bo po co współpracować z kimś, kto delikatnie mówiąc, oszczędnie gospodaruje prawdą?

Webwriting to temat, na który można pisać wielostronicowe elaboraty, ale zapewniam, że stosując się do przedstawionych tutaj podstawowych zasad, zainteresujesz odwiedzających Twoją stronę użytkowników i podniesiesz szansę na to, że wybiorą właśnie Ciebie.

 

Źródło zdjęcia: pl.freeimages.com

Dodaj komentarz

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *